środa, 7 maja 2014

ORGANIZACJA CZASU

Cześć wszystkim ! Dziś post z całkiem innej półki. Dotychczas była uroda, moda, Diy dziś czas na organizację, którą absolutnie kocham ! Na wstępie chciałam powiedzieć, że nie myślcie że jestem jakąś perfekcjonistką skoro umiem tak wszystko rozłożyć w czasie itd. Nic bardziej mylnego.. Potrafię czasami nie zrobić czegoś co zaplanowałam, ale  większość zadań staram się wypełniać. Jak to jest u mnie ? Czym się posługuję i jakie rady mam dla Was przeczytacie niżej.


KALENDARZ IDEALNY/MOTYWACJA

Póki co jeszcze się uczę. Z roku na rok na tzw. 'zakupach szkolnych' kupowałam kalendarze. Wiecie jak to jest.. w pierwszy tydzień owszem.. jest wypełniany ale gdzie pozostałe 10 miesięcy ? I właśnie to skłoniło mnie do refleksji nad tym dlaczego tak jest ? To, że sobie powiemy 'a będę wypełniać bo wtedy nic nie zapomnę' dobra ok.. ale nie zastanawiałyście się nad tym czy dla Was ten kupiony kalendarz jest funkcjonalny ? Pewnie kierowałyście się tak jak ja.. okładką. Co z tego, że okładka jest ładna jak każdy dzień ma 4 linijki do zapisania i ledwo nam się tam mieści napis 'kartkówka z genetyki'. Dlatego główną motywacją do zapisywania powinno być dla Was jak to ładnie wszystko będzie wyglądać kiedy wszystko starannie i przejrzyście sobie zapiszemy. Oczywiście muszą być chęci i determinacja bo bez nich ani rusz...
Dlatego na początku obejrzyjcie nawet 30 kalendarzy ale wybierzcie dla siebie ten odpowiedni, ten który sprosta Waszym oczekiwaniom. Ważne, aby był leciutki i zmieścił się do Waszej torebki :) 


Mój kalendarz wcale nie ma ładnej okładki. Od kiedy naklejone metki są ładne ? Ale przynajmniej jest oryginalny a oryginalność nie zawsze musi iść w parze z pięknem. Ja swój kalendarz kupiłam w Biedronce za 10-20 PLN. Nie patrzyłam na okładkę bo jak widać można ją zmienić patrzyłam jak rozmieszczone są w nim dni tygodnia co dodatkowo mogę jeszcze zapisywać. Z tyłu mam tzw. miejsce na adresy. No mi to nie jest potrzebne bo wszystko mam w telefonie dlatego wykorzystałam te kartki na notatnik dotyczący blogowania.

NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA

Jak już wspomniałam kalendarz. Jest chyba podstawową pomocą do planowania dnia. Możecie w nim zapisywać jak Wam się podoba jaką czcionką jakim kolorem co nie każda aplikacja mobilna o czym zaraz wspomnę Wam zaoferuje. Dodatkowo, aby Wasz kalendarz/notatnik pięknie wyglądał w środku na pewno przydadzą się kolorowe pisaki, zakreślacze, długopisy i naklejki.


Dodatkowo dla wszystkich posiadaczy np. Androida czy iOS w swoim telefonie jest możliwość posiadania kalendarza w wersji mobilnej. Ja na swoim tablecie posiadam tego typu aplikację która nosi swą nazwę Color Note. Bardzo ją lubię ze względu na kalendarz i notatnik w jednym.



Tutaj macie widok kalendarza. Wydarzenia                   W kalendarzu możecie również umieszczać listy 
     możecie zaznaczać kolorami. U mnie                         zakupów. Jak widać kupione artykuły można 
       np. sprawdziany są na czerwono, a                                                     'odhaczać'.
             zadania na pomarańczowo.


       Tutaj już wersja w formie notatnika.                       Ja osobiście bardzo lubię uczyć się z tą aplikacją,
                                                                                     oszczędza mi tony papieru. A wszystko można       
                                                                                                          estetycznie zapisać.

JAK PROWADZIĆ KALENDARZ ?

Ta odpowiedź jest prosta... tak aby było przejrzyście i czytelnie. 



Ja zrobiłam sobie w swoim kalendarzu historię. Na zielono zaznaczam sprawy związane z internetem i blogiem na różowo zadania, które muszę zrobić w domu itd. itd. Teraz w szkole mniej nauki zatem szkoła jest zaznaczona tylko na pomarańczowo. W okresie od września do marca robię sobie inną legendę. Sprawdziany wtedy zaznaczam na różowo,kartkówki na zielono, a np. odpowiedzi na niebiesko. Jest to bardzo dobry sposób bo kiedy otwieram kalendarz już wzrokowo widzę jaki ten tydzień będzie czy np. bogaty w sprawdziany czy zadania.


                                                                                  
To chyba tyle na dziś myślę, że coś nowego dowiedziałyście się w tym poście. Napiszcie mi jak Wy organizujecie sobie czas, jakich narzędzi używacie, aplikacji itp. Ja lecę robić obiad bo dziś ostatni dzień w domu. Choć jutro odwołali mi 5 lekcji zatem iść jutro na kilka lekcji to sama przyjemność :) Do kolejnego wpisu ! ♥

19 komentarzy:

  1. kolorowy ten Twój kalendarz :)
    bardzo ładnie wygląda !
    http://takpoprostuno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny wpis bardzo się przyda:)) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam prowadzić idealny kalendarz, jednak często mam tak, że mimo, iż mam coś zapisane to zapominam zajrzeć i już sprawa zapomniana. Ale ciągle się uczę. :)
    P.S więcej takich wpisów ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczysz praktyka czyni mistrza kiedyś Ci się uda tak jak mi :)
      Na pewno będą :)

      Usuń
    2. Niedługo kiedy przyjdą studia, na pewno postaram dostosować się do Twoich rad, najbardziej podoba mi się pomysł z kolorowymi zakreślaczami! Zawsze przyjemniej się patrzy na to :)

      Usuń
    3. Jak się cieszę ♥ Czytając takie komentarze wiem że moja praca nie poszła na marne :)
      Ja tę metodę wymyśliłam całkiem niedawno a super się sprawdza :)

      Usuń
  4. W pełni popieram! Też jestem fanką organizacji czasu i bez kalendarza nie ruszam się z domu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo a jeśli zapomnę to zawsze w telefonie mam kalendarz :)

      Usuń
  5. fajny post :) ja zawsze szukam kalendarza, gdzie sobota i niedziela zajmują oddzielne kartki, a nie jak zawsze wciśnięte w kąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! :)
      Aaa to u mnie znów inaczej.. zazwyczaj o planach na weekend pamiętam więc nie muszę sobie zapisywać chyba że naprawdę mi się nudzi to coś tam zapisuję :)

      Usuń
  6. Świetny blog. Przejrzałam kilka stron, aż chce się czytać !
    Dodaje do obserwowanych i życzę powodzenia :)
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. DLACZEGO zaniedbujesz bloga ?
    Czekam i czekam na nowy wpis a tu nic ;cc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaniedbuję bloga :) Mam mnóstwo pomysłów na posty ale na outfit nie ma teraz pogody a poza tym mam bardzo duużo nauki w szkole. Dziś będzie Projekt denko ;)

      Usuń
  8. Też jestem starszym wzrokowcem, więc muszę mieć wszystko kolorystycznie tak jak Ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka masz srednia na koniec tego roku?

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny wpis... uwielbiam organizację czasu i bardzo lubię takie wpisy, bo mogę podejrzeć sposoby innych i co niceo u siebie modernizować i też uwielbiam mieć wszystko spisane kolorystycznie

    OdpowiedzUsuń